Tuesday, April 17, 2007

無奈

我的朋友im 我
朋友: Got job offer u, 96K per year, want ?
我: ooo.. are u serious ?
朋友: Yes but contract basic
我:ai yah… don’t want lah. After contract due, where I go ?
朋友: This is 2 years contract, after 2 years, I absord u.
我: Are u kidding ? Do u want me jump from MNC to small company ? Are u sure am I doing the right thing ?
朋友: Why not ?
我: I need go back and think about it.
朋友: Go back and put high high pillow, think about it.

其實我很喜歡朋友介紹的這份工因為

  • 這份工要跑production line , 可以跑來跑去,不用整天坐在辦公室.
  • 這個skill很有market value
  • 我以前的同事都會做這份工,他們都已經在外自組公司了,可算是小CEO,可卻跑去做這份contract 工. 跟他們一起做工都有了一定的默契,溝通也有一定的共識. 我在這間新公司很難找到能溝通的人,更不用說甚麼共識和默契.


我一下就能講出這份工的那麼多好處,所以我真的回家認真考慮了兩天

我:if I am 28 years old now then I will join u.
朋友: Are u sure ? then I respect ur decision.


人們往往選擇的都不是自己的最愛.

唉!我又要舍下……

無奈,無奈再無奈

4 comments:

CutiePrincessMummy said...

follow ur heart if you unable to make a decision. Once decision made, dun look bad.

i believe every circumstances has it pros & cons fren!

加油!加油

Joey said...

进退两难。。。我也正面对着。对,跟随自己的心声最实在。大家加油!

jeen said...

哎哟,你总是想太多,人不会没有路可走的。像我,如果像你想这么多,我就不会有今天的成就。应该敢敢试,反正还有我们support你。你不是说,可能你老了是我养你呢!

Anonymous said...

嘿,很高的薪水呢!而且是两年的contract,为什么不试试?要是我,我应该会接受了。哈哈!