Monday, July 17, 2006

耳朵塞住了

前陣子, 我幫嘉晨挖耳朵時才發現嘉晨的耳朵全部給耳屎塞住了而且嘉晨的耳屎還很硬. 我只好帶嘉晨給醫生看. 我還是找回我的好醫生. 醫生檢查過後說嘉晨的耳朵真的給耳屎塞住了, 從耳膜塞到耳朵外邊, 很硬沒幫法挖了, 只好滴藥水來軟化耳屎再把它挖出來. 如果耳朵被耳屎塞滿就聽不到了. 我就問醫生為什麼嘉晨的耳屎那麼硬, 是不我很久沒幫嘉晨挖耳朵還是遺傳. 醫生說沖涼時耳朵進水了, 就好像我們拿水倒在糕上面, 糕就回膨脹然後連在耳朵裡, 久而久之就硬了. 難怪, 我每次叫嘉晨都要叫十幾次, 嘉晨才應我. 回到家後, 我便幫嘉晨滴藥水, 過了兩三天才幫他挖. 這藥水還蠻管用, 嘉晨的耳屎真的軟了, 我幫他挖了好多大大塊的耳屎出來. 到今天, 我還沒挖完, 嘉晨的耳屎還有呢! 昨天, 我叫嘉晨叫了好久, 這個小瓜也沒應我. 叫到我火滾, 我就罵他’晨晨, 你到底有沒有聽到媽媽叫你’. 這個小瓜既然大聲應我’聽到’. 我不懂是好氣還是好笑. 嘉晨才兩歲就會應嘴.

8 comments:

jeen said...

我最喜欢帮别人挖耳朵了。等下次嘉晨来,给我挖ok!

荦怡 said...

听起来蛮恐怖的~~~~
那么小可以挖耳朵吗?
妈咪从没帮我挖过耳朵呢!

凯雯,凯馨 said...

哈哈!哥哥原来是“大耳窿”,才能装那么多耳大便。
哥哥应该是“装聋”不要应妈妈吧。对吗?

Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. Contact lens discounts acuvue contact Learn hair remover body kit lift nissan Zithromax counter indications top flower affiliates program Play off road games Christian leader conferences and training Free internet poker games

Anonymous said...

It's an amazing paragraph in favor of all the web people; they will obtain advantage from it I am sure.
My blog :: how to download movies

Anonymous said...

Nice blog! Is your theme custom made or did you download
it from somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog stand out.
Please let me know where you got your theme. Thank you
Feel free to surf my webpage :: http://bostaditurkiet.net/fastigheter-antalya/

Anonymous said...

For latest news you have to pay a quick visit world wide web and on the web
I found this web page as a most excellent web site for newest updates.
Review my weblog - solarpowerworks.com

Anonymous said...

e cigarette, smokeless cigarettes, smokeless cigarettes, smokeless cigarettes, electronic cigarette, e cig forum